Saturday night fever.

Jaha. Dags igen alltså! (Åååh, vad jag älskar att kunna skriva på min egen dator igen... Slipper sitta och ändra alla å, ä och ö i efterhand. Good as fuck, som man säger här).

Dagen började ganska knäppt eftersom Jess inte hade gett sin vän Mike sin nyckel (planen var att jag skulle få den av honom och göra mig hemmastadd i hennes flat) och hon kan inte messa mig... Blä. Det var jobbigt. Sen löste sig saker och jag kunde ha mina grejer hos Mike. Det var riktigt bra! Sen fick han dras med mig hela eftermiddagen/kvällen. Stackare. Iallafall så lämnade Jag och David Hutton av mina föräldrar på flygplatsen vid halv tre, och där mötte jag rektorn på vår skola (!). Lite snopet (skitfult ord), men det var väl trevligt. Sen lämnade jag och David Newcastle International och stack till McDonalds. Det var sååå gott... Sen släppte han mig på  Central station och där väntade jag på Mike.

Sen var det tråkigt ett tag, åkte till hans ena lägenhet (som han flyttar ut ur) och tog en dusch, sen till den andra och träffade hans vän Chris. Och blev bästis med hans katt, såklart. Sen gjorde jag mig iordning och vi stack till Trillians (bra rockställe). På vägen gick vi till det hostel jag bott på tidigare i veckan (rekommenderas!
www.albatrossnewcastle.com) och hämtade min nya aussievän, Daniel. Trevlig typ det där (fast konstig, han tog ingen jacka). Det jobbade en snygg bartender på Trillians... Fast han var typ skitolång. Kortare än mig tror jag. Det var skoj.

Iallafall! Sen bar det av till Head of Steam, som också är helt ok, eftersom min nya regissörsvän insisterade på att vi skulle komma dit (han har inte insett ännu att han inte har någon chans att få mig). Sen gick vi till ett annat ställe (namn?) och efter det gick vi till Revolution. Men det var så tomt! Kändes så konstigt. Men men. Sen gav vi upp och gick till ett pizzaställe och ringde taxi. Jag hade nästan ätit upp hela min pizza när taxin kom. Gott.

Väl hemma - nytt problem. Geschlafenplatscher. Men jag fick en jättesäng för mig själv så jag var ganska nöjd... Sov mycket gott! Min australienska vän Daniel fick en knäpp och gick hem från Gateshead till Newcastle klockan tre. Utan jacka...

Så var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback