Anno 2006

Oj oj oj! 2006 har minsann varit ett mycket händelserikt år. Mycket bra har hänt, men även mycket dåligt. Många trevliga minnen och så. Några tråktråk.

+ 2006
1. Inkomster
2. Rasses 20-årsfest!
3. Boken
4. Tävlingar
5. Christian :)
6. Brännbollsturneringen
7. Hultsfred
8. Födelsedag
9. Systemkameran
10. England
11. Bollerup
12. Släktträff
13. Hårvisningen för Toni&Guy
14. Valet
15. Resa till Ungern/Serbien/Kroatien med ERYF
16. Utnämning till International Student Officer
17. Praktik i England
18. Slottsvistelsen
19. Alfonz
20. Hårvisning igen
21. Cineteketboken
22. Thailand

- 2006
23. Stress
24. Aloysius
25. Uppbrottet
26. Stulen mobil :P



+
1. Inkomster

Under hela året har jag tränat tre tjejer i ridningens konst, vilket gett mig en hel del extra pengar under året. Dessutom är det väldigt roligt att följa deras framsteg hela tiden. Man blir väldigt engagerad! Hoppas att jag ska få träna dem tills jag flyttar till England.
2. Rasses 20-årsfest!
Ja, visst var det en fin kväll? Jag fick ju min del av kakan, och blev bjuden på en massa... Puh. Hujedamig, men det var iallafall skitkul som fan.
3. Boken
Under mars månad åkte jag till Jönköping/Stockholm för att vara hos min farbror Mats på praktik.Det var alldeles underbart, och resulterade i boken Stolpskott som jag är väldigt stolt över.
4. Tävlingar
Det blev inte mycket tävlat med Nisse i år, men de som blev gick ganska bra. Årets första klass kom vi trea i. I andra klassen så vann mitt lag allsvenskan. Riktigt lyckat.
5. Christian :)
Det var underbart när jag träffade Christian! Han är en fin människa. Jag önskar att saker och ting hade blivit annorlunda...
6. Brännbollsturneringen
Årets klasshöjdpunkt! Det var roligt att spöka ut sig och att dessutom vinna pris för det. Vi var finast. Och hade en skitfin ramsa... Som jag inte kommer ihåg.
7. Hultsfred
Årets festival kunde inte toppa -05, men den var fan fin. Det var riktigt roligt att få uppleva den med Christian och Mimmi på samma gång :) Bajamajabranden var häftig och vår madrass var grymt skön! Vi hade bästa tältet. Flaggan var fin också. Jag var så glaaad!
8. Födelsedag
Min födelsedag blev en riktig höjdare. Med pengarna jag fick och de som jag hade sparat kunde jag äntligen få köpa nedanstående,
9. Systemkameran
Min älskade Nikon D70s! Mycket pengar, men ack så mycket nöje. Det har blivit ganska mycket bilder sedan dess... Faktiskt typ 10 000 sparade nästan.
10. England
Resan till England var en riktig höjdare. Träffade en massa nytt roligt folk, främst från Wales. Det finns inget som sjuka människor från Wales :P Det vet väl alla som sett Dirty Sanchez... Hoppas att det blir ett trevligt återseende i Mars!
11. Bollerup
Dagen efter England bar det av till Bollerup med Alfonz. Han var så duktig! 38 poäng blev det. Men det kommer bli ännu bättre nästa år!
12. Släktträff
Det var grymt trevligt att träffa hela släkten... Det händer typ.. Aldrig. Visade min fina kamera för Mats. Fick träffa småsläktingar som jag typ aldrig träffat innan. Andersonsläkten är faktiskt väldigt trevlig och underhållande. Och en smula dryg ibland.
13. Hårvisningen för Toni&Guy
Ja, som av en ren slump åkte jag dit och sen var jag helt plötsligt nystylad och stod på en catwalk... Det gick fort, men som tur var fanns Gustav där för mig, lika nystylad som jag :P Det var läskigt, men jävligt roligt.
14. Valet
Äntligen försvann sossarna från makten.
15. Resa till Ungern/Serbien/Kroatien med ERYF
Träffade flera av mina kära vänner från ERYF och lärde även känna några nya.
16. Utnämning till International Student Officer i ERYF
Ja, lite speciellt var det när jag blev det. En viktig notering.
17. Praktik i England
Oj oj oj. Var ska jag börja? Praktiken i England var en riktig höjdare. Jag var på universiteten för att se om det var något för mig... Det har nu lett till ansökan :P Hoppas att jag kommer in. Jag träffade en ny vän vid namn Jessica Greene, en riktig höjdarmänniska. Jag gick ut och det var kuuul.... Lärde känna Gary Reed som också erbjöd mig jobb närhelst jag hade lust att titta förbi i England. Fick fota massor till hans företag! Och uppleva nedanstående som var så otroligt att det fick bli en egen punkt...
18. Slottsvistelsen

Ja, det är minsann inte alla som får bo på drottningens slott! Jag fick till och med ett säkerhetspass, som bara de personer som är superkollade får i vanliga fall. Så jag hade ganska stor frihet. Förutom med kameran då, eftersom blablabla, kungligheter, skandaler... Jaja. En höjdare.
19. Alfonz
Alfonz var på inridning under min praktik, och han kom hem som en nästan helt ny häst :) Mycket trevligare att handskas med och dessutom ridbar. Han är sååå duktig! Sofia som hjälpt oss är också riktigt duktig. Hon har gjort ett kanonjobb.
20. Hårvisning igen
För andra gången fick jag gå en hårvisning! Denna gången för Hårakademin, de hade slutprov. Jag blev alltså Island. Kroppsmålad och utspökad med det största håret någonsin äntrade jag catwalken och jag och min frisör vann pris faktiskt. Det var så jäkla mycket folk! Och så träffade jag någon där... Tihihi. En riktig heting. Det är ett fint minne iallafall, och jag hoppas jag får vara hårmodell igen. Det är grymt roligt har jag märkt. Och så får man ju gratis hårprodukter... Hur kan man motstå det?
21. Cineteketboken
Hmm, jag har ju börjar på den där boken som vi inte riktigt vet slutet på... Cineteket får inte tillräckligt mycket pengar, så jag vet inte hur pass jag ska färdigställa projektet, eller om utgivning ens blir aktuellt. Vi får se.
22. Thailand
Åååh, denna välbehövliga semester! Det var helt underbart! Fick flera internationella kontakter som är bra för mig som fotograf/flumm. Även vanliga väns och så. Och så har jag äventyrat på en strand! Och dykt 6 meter med tuber... Ja, fy fan, det var coolt :) Mmm, det bästa var nog nästan massage-i-en-timme-för-endast-60-kronor-delen. Det var najst som fan!


-

23. Stress
Blää, vilken helvetisk stress jag har gått igenom. Vårterminen höll på att ta kål på mig, så jag funderade på att hoppa av.. Men man är ju ingen quiter :P Nu är det bra igen iallafall.
24. Aloysius
Blä, min fina häst! Det är så typiskt att så fort något går riktigt bra så ska det genast tas ifrån en. Tyvärr finns han inte mer....
25. Uppbrottet
Ush, det var jobbigt... Det är jobbigt ännu :( Men man kan inte förneka saker för sig själv, och det fungerade helt enkelt inte. Det är mest rättvist för båda om man är ärlig.
26. Stulen mobil
Nån jävel stal min mobil. Men nu har jag en ny, jävligt mycket tuffare :P Hah, där fick du jävla tjyyyv!

Jag hoppas att 2007 blir ett ännu bättre år. Återkommer med årets löften... Om det blir några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback