Att svara på kommentarer.

Nu precis sådär innan läggdags kom jag att tänka på alla kommentarer jag aldrig har svarat på. Då frågade jag mig själv "why?". Svaret är enkelt. Jag vet fan inte hur man gör. Annars hade jag förmodligen gjort det! Efter en stund intensivt filosoferande på hur man kan svara på dessa kommentarer kom jag fram till en kort lista på bloggkommentarsvarsmetoder;

♥ Man skiter i det som en tyst protest över det skrivna ordet (eller bara för att man bli handlingförlamad och därefter tappar minnet... Då är det ju svårt att svara). Det här är den metod jag främst använder mig av. I mitt fall beror antisvarningen oftast på tappat minne eller lathet.
♥ Man mailar personen om denne lämnat mail och skriver en lång utläggning om hur bra eller dålig kommentaren var och hur bra ens eget blogginlägg var/är/kommer alltid vara.
♥ Man svarar i bloggen, så att alla kan se det. Detta är extra roligt om den aktuella kommentaren är en smula genant och om man kan göra narr av kommentarlämnaren. Detta skulle förmodligen bli min favorit om jag orkade svara. 
♥ Man kan ringa personen (om man har numret, annars kanske man kan snoka sig till det på hitta.se eller eniro (smygreklam är tillåtet inom parentes), men en äkta bloggare är troligen bra på att snoka). Detta är förmodligen alternativet som passar mig minst då jag är oerhört bekväm. Det får man vara.
♥ Man kan (hör och häpna) slita sig från datorn och träffa personen IRL, dvs in real life. Detta är endast för den sanne äventyraren som är beredd att göra en Isa om det skulle skita sig (en smäll på käften). Det negativa med denna metoden är att man troligen inte kan träffa alla kommentatorerna pga distans osv. För dem får man kanske nöja sig med alternativ ett, dvs att helt skita i att svara och göra en riktig praktdiss av den som lämnat kommentaren.

Missförstå mig rätt, jag älskar kommentarer! ♥

Kommentarer
Postat av: Krille

Hmm.. Undrar just vad reaktionen blir på den här meningslösa kommentaren då? Förmodligen den förstnämnda, men man vet ju aldrig :)

Postat av: Anonym

Hmm.. Undrar just vad reaktionen blir på den här meningslösa kommentaren då? Förmodligen den förstnämnda, men man vet ju aldrig :)

2007-03-04 @ 11:48:27
Postat av: Krille

Hmm.. Undrar just vad reaktionen blir på den här meningslösa kommentaren då? Förmodligen den förstnämnda, men man vet ju aldrig :)

2007-03-04 @ 11:48:57
URL: http://www.sportvagnskonsult.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback