Oh, what a night! And day.

Igår var jag alltså i Stockholm igen. Färden upp påminde kusligt mycket om en tvättäkta familjesemester! P1 på högsta volym (gamla tralliga visor), virriga Mats, kulturella Maggan, uppmärksamhetssökande Huggs och korsordslösande jag. Det var svårt att lösa korsord i det där surret... Bilen var fylld till bredden av saker och innan vi väl kommit iväg infann sig den där härliga s.k. "alla-blir-sura-på-alla-stressen", som kanske de flesta associerar med familjesemestrar. Till slut kom iallafall familjen iväg och ett "lugn" infann sig (not).
     Jag blev plötsligt väckt. Efter halva vägen var det dags för McDonalds Drive Through! Ganska hög familjesemesterfaktor på det. Alla har vi väl varit med om den totala förvirring som infinner sig när alla skriker vad de ska ha och ingenting alls blir som det ska vara eller som det skulle utan bara så som det inte borde. Men faktiskt så blev det rätt bra och alla fick rätt mat. Huggs åt tre naturella cheeseburgare... Eeh, han tål nog helt enkelt inte grönisar! Jag tog (som alltid annars, en Anderson ändrar sig aldrig) en Big Mac Co plusmeny, utan ost, cola att dricka och en Big Macsås till pommesen. Gott gott. Efter det blev jag trött och somnade. Vid tretiden var vi framme i storstan och det var så skönt att äntligen vara framme.
     Det blev en lugn stund (skulle fotat Cissi men det bidde inget för vi är båda väldigt bekväma), och på kvällen blev det dags för ett litet besök i centrum för att träffa someone. Blev ett långt trevligt möte, med te och allt. Efter det snabbt hem, hämta grejer, sticka till Cissi. Och där stod vi, Cissi och jag, och tjejade oss som aldrig förr, medan hennes ex (?) Robert stod och var allmänt där och ingenstans. Man vet ju liksom aldrig. Jag tuperade mitt hår och det blev väldigt stort. Efter midnatt bar det av till Spyan (där jag nu blivit stammis på riktigt). Det var riktigt roligt! Bra drag igår. Jag dansade en hel massa. Och gav mitt nummer (med vissa modifieringar... Muahaha) till flera typer. Det var nice. Det ska jag definitivt göra om! Vid stängningsdags var allt väldigt förvirrande men jag åt en god frukost på McDonalds (det vanliga). Sen ordnade sig grejer rätt bra ändå.

Efter min trevliga, men något korta sömn väntade fixeri och seda åkte jag hem och packelerade väskan. Sen mötte jag min favoritkusin på Centralen! Vi letade mat men fann ingen lämplig föda. Så vi gav helt enkelt upp! Jag lyckades nästan få med Micks till Skåne men han hann hoppa av innan tåget gick.. Typiskt. Bättre lycka nästa gång.

Tågresan var dödstråkig. Där satt jag med mina två korsordstidningar från -94 och -96. Mitt emot ett litet barn... Som gav ifrån sig en massa ljud. Därför försökte jag sova större delen av resan. Barn skrämmer mig så hiskeligt. Korsorden blev kluriga med tanke på att jag var så omedveten om allt under de där åren (tidningarna hittade jag i min farmors källare). Jag botade senare tristessen med en chokladmuffins och lite hetsdrickande av Yalla drickyoghurt. Works every time.

Jag fick vänta en hel halvtimme på stationen i Lund innan bussen kom! Synd om mig är det... Jag blev kall, men höll humöret uppe med lite mer uppdaterat korsord i Metro. Och sudokut såklart. Vips, så kom bussen och jag fortsatte med det svåra korsordandet. När det bara var en kortkort stund kvar kände jag mina ögonlock slutas och tänkte att nufan är det dags att ringa någon och osomna. Så jag ringde my partner in crime Gustav och beklagade mig. Infade lite intressanta grejer faktiskt.

När jag äntligen var framme i rasistbyn så väntade mamma där. Men inte bara mamma... Hon hade tagit med världens sötaste katt! Lille Tufftuff. Hans ögon var stora som tefat så jag misstänkte att han hade knarkat. Ska ta ett snack med honom om det imorgon. Han kändes lite spänd... (Han åker ju aldrig bil heller). Väl hemma var allt frid och fröjd och jag är glad och inte nog med det, det serverades tacos med cola och nu är jag tröttelitröttig, min säng är nybäddad och jag har saknat den som fan. Hejdå.

Och godnatt med.


Kommentarer
Postat av: micael

Du fattas mig.

2007-03-25 @ 11:06:51
Postat av: micael

Du fattas mig

2007-03-25 @ 11:08:03
Postat av: Johan Hedelius

Yrt att fara o flyga runt som du gör isa =). ses peace

2007-03-25 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback