Pusselusss!

Nu ska jag skriva om något som många undrar över när det gäller mig. Många vill veta.
Varför avslutar inte Isa sina meddelanden med puss/pöss/kyss/smek/kram/m.fl.?

Jo, det ska jag svara på. På Internet är det lätt att alltid vara väldigt öppen mot folk och skriva alla möjliga sorters lösaktigheter och sedan bara låtsas som ingenting. Jag resonerar som så att jag skriver puss om jag skulle pussa/kyssa personen i verkligheten. Jag skriver kram om jag skulle krama den. Jag gör sällan sånt. Jag är så manlig (ofjollig).

Men, då kommer vi till detta; vem pussar/kysser jag då i verkligheten? Jo, det kan jag ju inte veta när jag sitter framför datorn, såvida jag inte har ett förhållande, vilket jag inte har nu. Därför kan jag inte säga vem jag skulle kunna pussa.

Vem skulle jag krama? Iallafall inte gamla klasskompisar som jag inte sett på fyra år, sådant folk som tror att de känner mig, men som inte har en jävla aning. Jag kramar knappt min bästa vän. Det säger ganska mycket om vem som är bra nog att få en kram.

Jag kan tillägga att puss/kyss/smek kan användas på ett ironiskt sätt såsom jag gör med vissa av mina vänner. Då är det som så att vi även säger dessa uttryck på ett lite skojigt sätt när våra vägar skiljs åt i verkligheten. Dock är det bara vissa som får skämta med mig sådär. Det liksom bara händer, och då vet båda.

Och sedan är det bra att aldrig avsluta sina meddelanden med puss/pöss/kyss/kram/smek eftersom man effektivt avstyr eventuella missförstånd. Detta kan jag rekommendera er som har svårt att hålla en lagom distans till era flörtar/ex/blivande. Gör som jag och bli en mästare!

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback