Årets första-majklag

Nu när jag ändå är igång med klaget (det är ju trots allt första maj) så tänkte jag passa på att klaga på lite av varje.

Jag är så trött på...

♥ Att vissa hela tiden tror att jag har TID att lägga på en massa "roligt" och bara kräääver att jag ska träffa dem... Som alla andra måste jag prioritera och det är inte alltid så att jag prioriterar vissa personer särskilt högt. Sen finns det några som jag släpper vad som helst för, men så är det väl för alla. Jag måste få ha min ensamtid också, för utan den dör jag inombords. Jag avskyr att ha folk runt mig för det mesta. Då går jag undan eller blir jävligt negativ och kort. Now you know. Let me be.

♥ Att det ska vara så jävla mycket onödigt skit att färdigställa i skolan. Vad fan tror de om mig egentligen? Ska de döda den lilla kreativitet man har kvar så att man med all säkerhet blir arbetslös sen? Nej, idag när de är första maj ska vi hedra sossarna, jaa, döda min kreativitet så att jag inte får något jobb och ge mig era jävla skitbidrag. Jag lever fan hellre på råttor än att ta emot sossebidrag. Tacka vet jag alliansen som vill främja arbete. Det är good shit.

♥ Prestationsångest. Vem fan uppfann den?


♥ Att jag är så urusel på att säga följande;
          "nej, jag har faktiskt inte tid"
          "nej, jag vill inte, jag har bättre saker för mig"
          "nej, du är en jävla idiot och du kan gå och döööö....."


♥ Manshelveten. What's wrong with them? Jag bara avskyr typer som inte kan säga saker rakt ut, utan bara mesar runt. Slemproppar som stoppar upp min vardag.  Egentligen är det likadant med tjejer, men jag känner inte så många. Värst är det med ladsen. Det ska vara raka rör och inget jävla vel. Slösa inte med min extremt dyrbara tid. Och jag uppskattar faktiskt inte typer som bara vill ha mig för hur jag ser ut. Jag är faktiskt smart också. Get off me!

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag är inte mer än människa, och jag kan inte göra allt alltid. Jag vill vara ensam och ta det lugnt också, för det behöver jag. Gör gärna roliga saker med mig, men säger jag att jag inte har tid så har jag inte det... Det bästa man kan göra som min vän är att finnas och lyssna. För jag finns här för er, alltid. Don't forget. Jag uppskattar er.


Kommentarer
Postat av: Milovan

Applause för Isa ;]

2007-05-01 @ 23:40:50
Postat av: Rebecca

Snyggt skrivet, men du tar just nu emot studiebidraget glatt antar jag ;)

Postat av: Isa

Ja, bara för att jag inte kan jobba på grund av heltidsstudier :P Annars hade jag föredragit att jobba!!

2007-05-02 @ 21:50:41
URL: http://isao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback