Dags att bli avsugen...

...på socker. Sent igår (eller faktiskt väldigt tidigt idag) så ingick jag en pakt med min sockeräcklade vän Cissi. Vi kom överrens om att vi ska undvika allt "synligt" socker (godis, choklad, läsk, kakor osv). Det kommer bli gryyymt jobbigt. Detta ska gälla hela maj (fast vi ska börja med att försöka fram till helgen, sen får vi se vecka för vecka). Nu har jag iallafall lovat Cissi och man sviker ju aldrig en dam.

Det bästa med den här perioden är att vi har var sitt frikort. C har valt Center Mörk och jag har valt Magnum Mandel. Ja, jag ska avsäga mig Coca Cola under en hel månad. Det är sannerligen en once-in-a-lifetime-experience. Kroppen mår så bra utan överdoser, socker eller ej! Förmodligen kommer detta leda till ett nytt missbruk, eller så kommer något av mina andra missbruk att öka.

May the anti-socker-pakt begin!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du kommer älska tetris igen!

Postat av: micael

du, jag har slutat snusa för ca 7 månader sedan. Så jag vet hur svårt det kan vara. Men det går.......

2007-05-03 @ 16:48:59
Postat av: micael

nu har jag läst din blogg igen. I like!

2007-05-03 @ 17:45:41
Postat av: C

Fan har syndat..kexchoklad...FLÅT! Har d gått bättre för dig?

Men nu blir det skärpning, jävlaremej skärpning.

So long my dear.

C

2007-05-06 @ 22:54:21
URL: http://celiascorner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback