Magnetresonansröntgen

Så igår var jag alltså i Ystad för att röntga hjärnan. Jag var spänd som en bilbåge på väg in eftersom jag trodde att jag skulle injiceras med kontrast, men tack och lov så slapp jag! (För er som inte känner mig så är jag sjukligt skraj för sprutor).

Jag fick åka in  i en stor rund grej, in igenom ett litet hål bara med ett visir över huvudet. Kändes lite instängt... Och det kändes som jag låg under ett vågarbete, för allt skakade och hoppade. Typ 200db. Som väl var tog det slut ganska snabbt och det var inte alls farligt. Men tanken på vad som kan finns därinne är lite läskig. Nästa undersökning är den fjärde september och det är sömn-EEG. Jag ska vara vaken i 24h innan testet och sen somna där medan de kollar upp my brain.

Kommentarer
Postat av: Tompa

Tjena tjejen,
hoppas att det går bra med rötgenresultatet.
Jag bara måste säga att det var supertrevligt att träffa dig i Jönköping.
Ha det bäst,
dykar'n

2007-08-17 @ 14:36:24
Postat av: Isa

Man kan faktiskt lämna sin mail..... Jag hoppas också att röntgenresultatet blir bra. Det är fint att dyka i Thailand!

Postat av: Isa

Ojsan hoppsan. Det missade jag allt... Det är hjärnan du vet :P

2007-08-18 @ 00:10:11
URL: http://isao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback