Jobb, jobb, jobb.

Jag har verkligen blivit usel på det här med blogg! Men det kanske beror på att jag har ett jobb. Du vet, mitt egna jobb, som jag jobbar med. Det är faktiskt fantastiskt med jobb. Sluta aldrig uppskatta att du kan gå hem från jobbet och lämna det bakom dig. Inte som skolan, den lever man med dygnet runt. It haunts you down. Speciellt om du har ambitioner. Tänk att tjäna sina egna pengar. Att veta att varje månad får man lön. Sen tror jag att det är viktigt att inte fastna i lådan. Tänk utanför och håll dörrarna öppna. Du kan mer än du tror och det är aldrig för sent. Bara om du själv tror det.

Så tror jag.

Jag hoppas att jag aldrig fastnar. Jag vill inte ta saker för givet. Det är viktigt att uppskatta det som man har, även om man haft det länge, eller om man kanske inte är helt nöjd. Är det riktigt illa får man söka nya vägar. Skrämmande, men om man slänger sig ut och våga ta lite risker så har man mycket vunnet tror jag.

Bla bla bla, kvällsbabbel. Blubb och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

En underhållande länk (som jag tror att du kommer tycka om): http://bikta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback