Nr 1; Rätt inställning

Igår möttes vi av Conny när vi kom till jobbet (den lurigaste av dem alla), som sa att han hade en dålig nyhet.

"20 pallar med Pågenlimpa är felmärkta
och ni måste märka om dem... För hand."


Jaja, egentligen inte jättehemskt. Men egentligen så fick vi inte bara sätta på nya etiketter utan skulle behöva ta ut bröden, ner i nya påsar och sen på med ny etikett. MEN..., det är 200 limpor på en pall, dvs 4000 bröd sammanlagt! Ack och ve, tack och lov så slapp vi detta hemska, tragiska och alldeles avskyvärda uppdrag och fick faktiskt sätta på nya etiketter. Felet med märkningen var att istället för "Bakdag 1 jul" så stod det "Bakdag 1 jun", vilket ju var lite fel...

Idag var nog den absolut tråkigaste dagen på Pågen någonsin! När vi kom var allt klart, vi gjorde lite grejer som ingen någonsin gör (för att ingen någonsin orkar) och sen spelade vi kort i typ fem timmar... Tråkigt när det inte finns något att göra! Imorgon blir det bättre, för då börjar vi redan klockan åtta. Då blir det garanterat körning!


Jag har ett jobb! Mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, klockan bara kryper fram när man har lite att göra. Då är det bättre att man har häcken full. Här på tidningsredaktionen är det ganska lugnt. Hoppas på bättre nyhetsflöde resten av sommaren. Hur trött är du på bröd nu på en skala? kan tänka mig att du drömmer om bröd på nätterna. Hur du grenslar en pågens sötlev och flyger över Sverige och ser ner på alla. Fast det gör du ju i och för sig även när du befinner dig på marken. (skämt)
Miss U!!!!!!!!!!!!!

2007-07-03 @ 12:56:15
Postat av: Isa

Jag kan nog ge dig lite nyheter! Ett reportage om att sommarjobba på Pågen kanske.. Om du fixar in mina bilder i tidningen såklart. Jag har inte drömt om bröd än faktiskt...
Jag missar dig med faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback