Sure...

Idag har jag för första gången på jobbet känt att jag "bara" är sommarjobbare. Blä. Vi kom som vanligt till jobbet vid klockan åtta, fittade för fajitas. Och bröd. Sakta går vi fram till våra fellow coworkers och säger vänligt; "Åååh, vilken vacker dag! Säg vill ni ej ta rast?" Eller något liknande iallafall. Varpå en av dem jag inte gillar från en annan linje riktigt rycker tag i Mimmi och mig from behind (det är inte alltid ett nöje att bli tagen bakifrån) och säger; "Jag har ett viktigt jobb till er!". Jaha, tänker man ju då... Så trevligt, då får vi ju faktiskt göra något.

-Ni kan diska oljedunkarna.

Två stycken fucking jävla maskinoljedunkar på typ tio liter var som blir lika oljiga varje gång man fyller på dem. WHY? Onödigt att göra sådana grejer när det är körning och man kan jobba med det man är anställd som. Det vill säga, inte maskinoljedunkdiskare.

Inte nog med detta. Efter en halvtimme eller så vinkar hon maniskt på mig och Mimmi. Skynda, skynda typ. Ånej tänkte jag. Inte mer sånt. Jag vill antasta bröd. Det är ju det jag har betalt för.. Men det fick jag! Vi har ju varit på linje fyra nästan varje dag nu, Pågenlimpan, men hon vinkade in oss till linje ett, Kornellen. Den maskinen är identisk med fyran, så jag kan den. Och jag veeeet hur man gör när det piper. (Ibland kommer det dubbla bröd inne i maskinen och det är dåligt. Då tar man bort ett.) Men jag gjorde det med en hand och man skulle visst göra det med två... Så det var ju inte bra nog. Hon var sjukt otrevlig och jag kommer nog aldrig någonsin vara trevlig mot henne igen. Lite Askungen över det hela. Sopa, diska, moppa, gå och dö typ. Jag resonerar som så att när det finns jobb att göra så kan man spara all städning till efter körningen, eftersom det ändå är fullkomligt dött då. Och att städningen inte alls tar särskilt lång tid. Man vill liksom göra allt i slowmotion för att få tiden att rinna.

Nu ska jag inte vara bitter över det mer! Förrän imorgon. Jag får faktiskt klaga lite.

Pratade också med min chef Helene idag och nu börjar jag och Mimmi 08.00 varje morgon. Skönt det.

Snart har vi dessutom semester! En vecka i Serbien blir det, tillsammans med mina vänner från European Rural Youth Forum. Det kommer bli en kanonvecka! Mimmi följer med för första gången, och får träffa min gode vän (forumets grundare) David Hutton. Vi ska tydligen träffa ministrar där nere också men jag vet inte riktigt ännu. Får se! En hel drös blir det iallafall. Den 23:e lämnar vi Schweden.

Farväl i förskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback