Årets första...

...glassätning! Det var idag det. En Magnum Mandel blev det, min absoluta favorit. Jag slöt upp med Mimmi efter en väldigt tröttsam religionslektion. Vi har idag fått lära oss om judar. Självklart påminde detta mig om min Englandsresa, för i Gateshead finns det nämligen ett jättejudeområde. Och kosheraffärer! Mycket intressant. På påskafton, då jag lämnade landet (polisen var ju efter mig) så var det mycket judar ute. Väldigt traditionellt klädda. Det var nice. Flera hade stora svarta kappor och stooor svart hatt. Och hattar, det är ju något jag gillar! Jag passar inte i så många, men ack så trevligt det är med hattar. Ibland får man hattelifnatt och köper en. Jag har faktiskt flera olika huvudbonader. Men bara en riktig hatt. Det är en solhatt. Den är svart. Och den är stooor... Do you see the connection? Fast så lika är vi inte. På tal om likheter så känner jag mig lite som ett lik, och ganska likgiltig inför det faktum att jag är (här måste hittas på ett nytt ord.. Återkommer).  Kanske är jag bara likhetsig. Who knows? Nu när vi ändå är inne på ämnet döingar kan jag dela med mig av morgonens mördarhistoria. Eftersom pappa glömt bort (trots att han frågade på morgonen) att jag skulle till skolan fick jag åka med en senare buss till skolan. Detta gav mig tillfälle att sitta och lapa sol i cirkus tjugo minuter i morse. Solen tog minsann, och mycket djur var det... Det största djuret jag mördat idag är en myra. På tal om djur så håller vi på att få tillökning i kattfamiljen. Det har ploppat ut tre, men jag har en känsla av att en ännu inte känner sig redo för världen och hellre stannar inne i Milli Mao. Idag har hon fått köttkonserver. Det gillar hon. Jag gillar bad. Så jag ska nog gå och ta ett.

Jag har precis tappat det...


Kommentarer
Postat av: micael

du kommer bli av med din likgiltighet när du kommer till Newcastle..........eller Stockholm he he...

2007-04-13 @ 22:18:51
Postat av: Johan von hedelius

Jag har för mig att ja läst om en snubbe som åt upp en hel cykel, det var typ i nån rekordbok. men att en katt kan sätta i sig en konservburk... spännande!! pardy om en vecka du. du kommer bli fullast i Åkarps byhåla. uj uj uj... sov gott pössen

2007-04-14 @ 00:37:00
Postat av: Isa

Micks; Det är sant

Joho; Tror jag inte dööh! Så hemsk är jag inte.

Postat av: Gusli

Jag tror att du precis gjorde "jättejudeområde" till ett vedertaget svensk ord:)

2007-04-14 @ 15:54:49
Postat av: micael

Jag vill också ha en katt, bara av egoistiska skäl. Men jag bor ju i "fuckin" storstaden bland betong och stål, så det går inte. Muäääääääh

2007-04-14 @ 18:19:20
Postat av: Isa

Tack Gusli. Det kanske låter konstigt. Precis som du och jag. Men jag har alltid sett dig som en omoralisk ängel... Jag är mer (m)ordisk.

2007-04-14 @ 21:13:52
URL: http://isao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback