Skurbilsmania

Idag på jobbet så upptäckte jag att det finns ännu en skurbil på jobbet (ve och fasa!). Mannen som körde denna var klädd i svart, hade skägg och röda hörselskydd, som djävulen själv! Anledningen till att jag skriver om min nya upptäckt är simpel; Mimmi och jag har en liten hang-up på skurbilar, dessa otroliga, gråa och alldeles underbara elbilar som går i precis lagom hastighet. Men ack, de är farliga! Mimmi och jag håller på med en Pågendokumentär, och när vi var som bäst igång (vi satt båda två i skurbilen) gjorde Mimmi en fatal vänstersväng (man kan bara trilla ur på högersidan) varpå Mimmi faller ut ur skurbilen, iväg en bra bit, kanske en hel meter, och nästan skadade sig på en vägg. Jag satt tryggt på bilens vänstersida och riskerade därmed ingen urtrillning eftersom den är uppbyggd som ett liggande U (man stiger in på högersidan och där finns ingen dörr). Det fantastiska med den andre skurbilen är att man kan äntra den från båda håll, som ett amfibiehermafroditiskt elfordon! Om det nu finns sådana. Det betyder ju att även jag kan falla nästan gång.. Ush, så ohyggligt!!

Pågendokumentären - På en blogg nära dig.
Snart...

Kommentarer
Postat av: TattarKungen

Det ses fram emot! Ja, dokumentären alltså, inte din förväntade skurbilsolycka :)

2007-07-20 @ 11:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback