Busy!

Oj oj oj, mycket har hänt sedan jag skrev här senast... Tänker inte uttråka med allför mycket egosnack, men lite mår man kanske bra av!

I måndags ringde jag fotografen Stefan Jellheden för att undra om han hade någon plåtning framför sig som jag kunde få vara med på. Indeed så hade han det, han sa; kom så fort du kan. Och snäll som jag är gjorde jag just det... Det blev en heldag på tio timmar då vi fotade klockor avmärket Tritoni (humm..?) Hem kom jag någon gång mellan elva och halv tolv på kvällen. Det var grymt trevligt att få vara med! Samtidigt som vi plåtade var en annan av fotograferna, Stefan Segolson, igång med en plåtning på andra sidan studion. Jag tyckte det var lite suspekt när de började låta som en apflock, men om man bortser från det verkade det vara helt okej därborta... När "Jellis" skulle iväg på ett ärende lämnade han över mig till dessa galna typer. Så började jag prata med Herr Segolson som är en mycket duktig fotograf. Han höll på att fota lampor mot en jävligt nice tapet. Hos honom stod även en annan fotograf, Eric Satten, som var väldigt trevlig även han och han har en helt enormt cool brytning, typ dansk/amerikansk/svensk. Stefan har en assistent som heter Chrille, en 20-åring som är trevlig även han. Kunden hette Sasha och honom pratade jag nästan inte alls med... Men han verkade lite lagom tokig! Jag misstänker att det var han som gjorde apflocksljudet. När det blev kvällning åt jag, Chrille, Stefan och Stefan varmkorv med bröd, fast inte korvbröd, utan lantbrödsskivor. Lite mer exotiskt! Det var så trevligt så. Inom loppet av bara några dagar har jag träffat fler underbara människor än på ungefär ett helt år... Så jag hoppas väl att jag får vara med på en massa fler jobb i framtiden och lära känna fler bra skitar! Innan Segolson gick för dagen (kvällen?) frågade han om jag ville vara med på en plåtning på Älgö (snobbställe utanför Sthlm), och visst ville jag väl det. Sent i säng.

Ner som en sol och upp som en pannkaka!!

07.00 fick jag gå upp, och halv nio befann jag mig i studion. På vägen till Älgö hämtade vi upp stylisten Camilla, en jättetrevlig kvinna som hade 20 kassar heminredning med sig. Badrummet som skulle plåtas var vitt och ljust, ett grymt snyggt badrum! Vitt gjutjärnsbadkar med silvertassar, Lexingtongrejer, bokställ på badkaret, ljuskrona med som såg närmast antik ut, helt otroligt fint. Köket var inte dåligt det heller, det påminde lite om det hemma hos mamma och pappa. Precis samma spröjsar, marmor, ljust och väldigt öppet. Hela stället var helt otroligt. Det var så trevligt att följa med! Sedan kom dessutom två damer från tidningen som skulle ha bilderna (allt om hem och trädgård? Kommer inte ihåg riktigt), jag tror att det var Art directorn och den andra kommer jag inte ihåg... Mitt minne år ungefär lika stabilt och pålitligt som mitt blodsockervärde.. Åtta timmars lärande.

Jag missade ALMI-mötet i tisdags.. Men jag får helt enkelt boka in ett nytt.

Idag har jag fått vara med på en Elle-plåtning, det var tre parfymstilleben som skulle fotas inför julnumret tror jag det var.. Eller hur var det nu? Jag och Chrille fick rigga upp allt innan plåtningen skulle börja.. Sedan kom Elle's skönhetsredaktör (Karin?) med hundra olika parfymer och så satte det igång. Jag hade helt otroligt roligt! Trots mina fyra timmars sömn inatt... (kommer till det). Stefan tejpade sitt ansikte så han såg ut som en harmynt gris, vilket jag tyckte var alldeles fantastiskt. Så jag började gråta av skratt. Om det är såhär slitsamt assistentjobbet är så är det helt i min smak... Stefan är en sjukt rolig typ. Iallafall! För tre bilder tog det även idag nästan åtta timmar. Foto är så myket mer tiskrävande än vad många tror.

Anledningen till dagens märkliga trötthet kan ha något att göra med en viss releasefest igår... Det blev Spyan men ingen frukost påMcDonalds! Det är slut med det nu! Jag åt McD i lördags och bläää.. Mådde så illa av det. Ingen mer McD till frukost alltså, nu vet ni det. Jag har börjat mitt nya liv, det innebär vanlig kost - McD, + 30 clementiner om dagen.

En annan skoj nyhet är att jag köpte ett ritbord till datorn igår! Imorgon får jag Ps (äntligen!!) och sedan ska jag sitta lycklig i min kusins lägenhet och datanörda mig mot evigheten... Typ.

Just det! Nu glömde jag nästan. Jag åker nog till Linköping på måndag för att under måndagen och tisdagen spela in en film till en mässa. Den ska visas på mässans sista dag, torsdagen. Då är det även dags för bankett (?... banquet). Sedan på fredag ska jag ju till Skatteverket på en skoj momsträff.

Det kan ha varit allt! Håll tillgodo! Farväl ärade läsare.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har fullt upp som vanligt. Jag hoppas att allt är bra annars, glöm inte att sova ibland =)

Postat av: Rebecca

30 clementiner känner man ju igen ...

2007-09-29 @ 19:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback