Lite om Paris

Jag skulle ju skriva om Paris, men jag är lite seeeeg....

Kom till Paris på eftermiddagen. Åkte tunnelbana, hittade hotellet direkt. Det var ett bra hotell tyckte jag. Säng och toa. Tv till och med! På kvällen träffade vi Space Invader som är en duktig gatukonstnär. Han och hans assistent var grymt trevliga, vi fick dricka och tilltugg... Vi fick faktiskt ett ex av hans bok "I (space invade) LA", lite stickers och lite andra saker. Sedan fotade jag honom lite med hans pixlade mask och några av hans invaders... Efter det åt vi indiskt.

Dagen efter gick jag upp tidigare och gick till Montmartre och Sacre Coeur. Jag gick in när det var mässa och det var verkligen fint. Väckte den kristna sidan i mig litegrann, jag visste inte ens att jag hade någon. Tur att jag inte förstod vad de sa... Efter det gick jag tillbaka till hotellet och sen gick vi en gemensam sväng på stan och åt frukost. Sen skilde vi på oss en stund igen och möttes senare vid det skrämmande stora Eiffeltornet. Hann titta in i en väldigt intressant butik, Colette. Om du föreställer dig den mest fantastiska butik du kan ana så är det Colette. Den har allt. Fast lite för höga priser... Var också på Opera Garnier, Frankrikes nationalopera. Alldeles underbart vackert. Phantom of the opera.. Åh.

Sista dagen blev det mest resande.

Skittråkig flygbuss - skitlång väntan - far och flyg - skittråkig flygbuss. Typ.

image204

www.space-invaders.com

www.colette.fr

www.operadeparis.fr

image205

Kommentarer
Postat av: Anders

Shit, nån har vuxit sedan gymnasiet! Det är gott att du har kommit så långt sötnos, Och tar fortfarande för bra bilder. Du verkar ju leva livet till fullo. Hoppas du har det godis och saknar mig i alla fall lite, ja trodde mitt våldtäcktsförsök skulle lämna sina spår iaf ;)
MvH // Anders B

2007-09-17 @ 01:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback