Se opp! Nu söker jag an!

Hmm, nästa vecka ska jag skicka in min ansökan till Beckmans designhögskola. Hoppas verkligen att jag kommer in! Då kan jag hitta på massa tokigt med min favoritsläkting och en massa annat löst folk. Skickar själva ansökan förhoppningsvis på måndag eller tisdag, sen blir det dags att sätta tänderna (eller händerna) i arbetsproverna! Några stycken... Som ska vara inne i maj.

Uppgift 1
Berätta med visuella medel om en avgörande upplevelse i ditt liv.
Uppgift 2
Tolka året 2006 med en bild, ett ord och en färg som tillsammans bildar en helhet.
Uppgift 3
Formge affisch och vernissagekort (valfritt format) till utställningen "Blomsterspråk" på Nationalmuseum. Affischens format ska vara A2 som viks en gång så att det går in på A3.
Uppgift 4
Ta fram namn och en logotype för en ekologisk kosmetikkedja som vänder sig till både kvinnor och män.
Uppgift 5
Formge ett omslagspapper till julhandeln för H&M.
Uppgift 6
Marknadsför boken "Jag och extra allt: snabbmaten och det jättestora Amerika" av Morgan Spurlock till den målgrupp du själv tillhör. Föreslå kommunikationskanaler och skissa på exempelvis annonser, film/storyboard, webb eller annat.
Uppgift 7
Gör förstasidan av en kampanjsite (på papper) för att bli volontär för Läkare utan gränser.
Uppgift 8
Illustrera känslan av hur det är att stå i en kö.
Uppgift 9
Välj ett föremål av guld och skapa en förpackning som berättar om innehållet. (OBS Bifoga EJ föremålet eller förpackningen i tredimensionell form)
Uppgift 10
Fria obligatoriska uppgifter. Foton, teckningar, krokier. 1-3 uppgifter per kategori.

Uppgift 1, 2, 5, 8 låter riktigt nice! Ser fram emot dem en hel massa.

Kommentarer
Postat av: micael

du kommer "kick ass". men du gör din grej och var dig själv så går det vägen. Så kanske jag får tillbringa lite mer tid med min favoritkusin.

2007-04-22 @ 03:59:25
Postat av: micael

Var bäst.var en Anderson. Även om det går åt helvete så har du iaf gjort ditt bästa. Jag finns där bakom dig.....alltid

2007-04-22 @ 04:01:21
Postat av: Rebecca

OMG! Det är ju hur mycket som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback