Terrorister eller teorister?

Idag har varit en riktigt trevlig dag. Började med ett extremt långsamt uppvaknande, upplyst av ett underbart solsken. Sen stack jag, Jess, Mike och Chris till North och South Shields ute vid kusten för att ta bilder och njuta av the view. Det var helt otroligt! Så himla vackert. Bild(er) kommer.

Det inträffade också en smärre incident som involverade poliser... Jag och mina vänner gick ner i gångtunneln som går under floden Tyne. Så började vi ta bilder för det var ett ganska intressant ställe att fota på! Annorlunda ljus och lite sådär halvskum miljö. Efter kanske en kvart eller så kom vi upp på andra sidan och fotade lite där. Efter ca en kvart så kommer det en polisbil....

P:  Har du tillstånd att fota här?
I:   Nej...
J:   Vi är bara studenter som håller på med ett projekt.
P:  Jaha... Vi måste kolla om ni är terrorister. Säkerhetsskäl (no shit..)
J:   Det är vi inte.
P:  Okej.

Hejdå typ. Väldigt märkligt. De krävde inga bevis eller någonting. Skitpoliser!

Efter detta åkte vi till Chris' hus för att toalettera och sedan var det matdags. Det blev äckliga fettpommes och cola. Sen åkte vi till ett jättevackert ställe i South Shields där vi fotade och flög drake. På ett gigantiskt fält. Sen åkte vi hem!

Väl hemma tog jag och Jess det ganska lugnt... Somnade nästan. För att försöka osomna lite mer gick vi till "the shoe tree", där det hänger en massa skor. Ganska häftigt faktiskt. Sen gick vi och handlade mjölk. Det var inte jätteskoj. Handla är tråkigt.... Iallafall när man betalar. Men det gjorde inte jag. Sen gick vi hem och duschade och fixade iordning oss inför ett Chinatownbesök. Jag bjöd Jess på mat, för det är så trevligt att jag får bo här. She's worth it. Efter detta kom Mike och hans vän Steve på besök och fick våra kinamatrester. Sen bar det av till Head of Steam! Ganska trevligt där. Men idag blev det övervåningen. (Det kom fram en weirdo typ och frågade mig vad jag hette och blablabla... För att han sett mig le... Hmpf!).

När stället stängde tog jag och Jess taxi hem. Lättast. Nu sitter vi här som två töntar. Sovsugna och inte särskilt snopna eller överraskade. Det finns liksom ingen anledning.

Gute nacht!

Kommentarer
Postat av: micael

Ska ringa de där elaka poliserna..........!!!!!!!

2007-04-02 @ 08:43:20
Postat av: Milo

Dumma aina att dom gick på erat aprilskämt =D, Isa most wanted T in europe ;]

2007-04-02 @ 11:43:14
Postat av: Isa

Men det var ju inget skämt...

Postat av: Milo

Ne de förstår jag hehe, försökte bara va skojsig =D

2007-04-05 @ 20:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback