Nytt i ordlistan

Alla vet vi ju att Svenska Akademien varje år tar in ett antal nya ord i den svenska ordlistan. Jag har själv några förslag till upphottning av de gamla verken som passar 2007 års livsstil (feminina ord);

Skedvägra - När man inte vill ligga sked för att det blir så svettigt.
Bröstonanera - Att beröra sina bröst på ett porrigt vis (så som alla tjejer alltid gör).
Out (uttalas o-ut, att gå out) ? Att man förberett sig på utekväll som kommit att bli inställd.
Fucktiskt - Faktiskt som fan. Efter uttrycket "as fuck" (som fan) på engelska.
Cuntstött - Efter att det tidigare ordet kantstött blivit liggande hottas nu ordet upp och får en ny innebörd. Detta är det nya ordet för att man haft sex, ex "jag har blivit cuntstött".
Späcktakulärt - Så här säger vi istället för ord som tjock, fet, rultig, mullig o.s.v. Här får vi direkt veta att någon är späckfylld (späck är en typ av fettvävnad som framför allt bildas hos valar och sälar).

Det är ett urval av mina förslag till förbättring! Slit dem med hälsan.

Kommentarer
Postat av: Cissiiiii

Heheeee håller med totalt, dessa ord ska bara in, pronto! Mitt sockeravgiftande går helt ok...bälgar i mig enorma mängder yoghurt nu ist, det rääääknas ju inte som vitt ehm, socker.

Saknar dig, du saknar nog mest dina bralls som fortf ligger finvikta i en finpåse i min fingarderob. Kommer du upp nästa v, sjuttonde va det va.....

pöss, c

Postat av: Isa

Mitt går också ganska bra! Otroligt! Jag har börjat missbruka ananas. Mycket godare än äckligt socker...

Tänkte faktiskt på mina byxor i morse... Klart jag saknar dem. Men jag saknar min biaatch också!

17 it is!

2007-05-10 @ 09:36:52
URL: http://isao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback