Res dig!!

BBC har nu publicerat en lista på de hundra platser i världen du bör uppleva innan du dör (okej för att flyget är gratis som döing, men du kan inte fråga någon om vägen). Iallafall så tar jag mig friheten att publicera listan här;

  1. Grand Canyon , US
  2. Great Barrier Reef, Australia
  3. Disney World, Florida
  4. South Island, New Zealand
  5. Cape Town, South Africa
  6. Golden Temple, Armritsar, India
  7. Las Vegas, US
  8. Sydney, Australia
  9. New York, US
  10. Taj Mahal, India
  11. Lake Louise, The Rockies, Canada
  12. Uluru (Ayres Rock), Australia
  13. Chichén Itz·, Mexico
  14. Machu Picchu, Peru
  15. Niagara Falls, US/Canada
  16. Petra, Jordan
  17. Pyramids, Egypt
  18. Venice, Italy
  19. Maldives
  20. Great Wall, China
  21. Victoria Falls, Zambia/Zimbabwe border
  22. Hong Kong
  23. Yosemite National Park, US
  24. Hawaii
  25. North Island, New Zealand
  26. The Iguaçu Falls, Argentina/Brazil border
  27. Paris, France
  28. Alaska, US
  29. Angkor Wat, Cambodia
  30. Mount Everest, Himalayas
  31. Rio de Janeiro, Brazil
  32. Masai Mara, Kenya
  33. Galapagos Islands, Ecuador
  34. Luxor, Egypt
  35. Rome, Italy
  36. San Francisco, US
  37. Barcelona
  38. Dubai
  39. Singapore
  40. La Digue, Seychelles
  41. Sri Lanka
  42. Bangkok, Thailand
  43. Barbados, West Indies
  44. Iceland
  45. The Terracotta Army, China
  46. Matterhorn, Switzerland
  47. Angel Falls, Venezuela
  48. Abu Simbel, Egypt
  49. Bali, Indonesia
  50. Bora Bora, French Polynesia

De i fetstil vill jag åka extra mycket till. Hoppas att jag får chansen!


Kommentarer
Postat av: micael

jävlar. får nog börja resa nu om jag ska hinna. fast jag har hört att Grand Canyon ska vara ett stort jasså!

2007-05-04 @ 19:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback